Godt nytt år

2013 var et spennende år for klubben, hvor vi blant annet feiret Ekeberg Rideklubbs 50-års jubileum.

For første gang på mange år arrangerte vi igjen stevner hos EKT Rideskole og Husdyrpark hvor klubben ble stiftet i 1963. I april inviterte vi til klubbstevne i dressur i ridehuset, hvor mange av EKTs elever startet i en egen skolehestklasse. I november arrangerte vi et eget kvalifiseringsstevne for FERD Rideskolecup for EKTs elever. ERK setter stor pris på å få muligheten til å bruke de flotte nye fasilitetene til EKT.

I mai arrangerte vi jubileumsstevne i sprang på anlegget på Utsikten. Det er tredje året vi arrangerer Utsikten Open i mai. Det ble et flott stevne selv om det ikke var like mange påmeldte til årets stevne som tidligere år.

Gjennom sommeren har våre dyktige kusker brukt anlegget på Utsikten til kjøretreninger, men det ble i år ikke arrangert kjørestevne på vårt område. Årets klubbmesterskap ble avviklet i oktober, med kombinert sprang/dressur mesterskap. Årets klubbmester ble Tonje Møllerud/Amigo.

I november arrangerte vi jubileumsfest for nåværende og tidligere medlemmer. EKT Rideskole og Husdyrpark stilte sine lokaler til disposisjon og det ble en flott kveld med særlig mange av våre tidligere medlemmer tilstede. Tilsammen var rundt 100 mennesker samlet til mat, drikke, hyggelig samvær og til og med runderidning i det nye ridehuset for de som ønsket det. Det var også en fin anledning til å hedre noen av de som har betydd mye for klubben opp i gjennom årene. Ekeberg Rideklubbs første formann Jon Fretheim, mangeårig ridelærer og trener Bjørn Johannesen, daglig leder ved EKT Sissel Thorson Falch og styreleder Michael Falch, samt Torhild Hallre som var med å arrangere jubileumsfesten, fikk alle overrakt blomster.

Vi ønsker alle nåværende og tidligere medlemmer riktig godt nytt år!

Aftenposten-tegning fra nasjonalt ridestevne på Ekeberg. (antagelig 1968)

(antagelig 1968)

Styret Bilder fra jubileumsfesten i november